Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

HTML

80 nap alatt a föld körül

Az első és eredeti webmusical

Címkék

Nyolcvan nap alatt a Föld körül 1. felvonás, 2. kép

2007.10.09. 09:16 8x80

/Történet a legfurcsább fogadásról/

A következő jelenet, némajáték zenére. Az egyik fiú előlép, mindenki döbbenten nézi. A főkolompos odaadja neki a labdát, mire ő kicsit félszegen, hátra-hátra pillantgatva elindul a kerítéskapuhoz. Próbálgatja a labda súlyát, a dobás ívét, aztán dob. Mindenki egyszerre ugrik a sövény takarásába. Csak apránként, és egészen lassan merészkednek elő, hogy bekukucskáljanak. Az öreg első szavaira újra elbújnak, majd tétován felállnak.


Öreg - Gratulálok, szép dobás volt, nem sok volt a híja!
Szerencse, hogy labdája van s nem pedig egy íja!
Ami pedig önt illeti kedves kis barátom!
Fogadjunk a labdájába, hogy én önt, eltalálom!

Remélem, hogy úriember s a fogadást állja!
Nem látszik túl előnyösnek, ha nyitva van a szája.
Amíg pedig meggondolja, a vendégeim lesznek,
Ön és a kis pajtásai, kik a sövény mögül lesnek.

(Amig pedig meggondolja,kerüljenek beljebb,
Ön és a kis cimborái,kik amott fülelnek. - Zsizsi)

Lépjenek be bátran hozzám, itt nincs mitől félni.
A teámat is frissen főztem, s a sütemény se régi.
Jöjjenek csak, nem harapok, kutyám pedig gyáva.
Hogyha egynél több embert lát, elbújik a házba.

Üljenek le itt köröttem, ahova csak férnek.
S ha nem bánják egy történetet én most elmesélek.
Egy réges-régi fogadásról, mit nagyon sokan álltak.
S hogy megtudják, hogy ki a győztes, 80 napig vártak.

  •       Nyolcvan napig?
  •       Én egy percig sem merek maradni.
  •       Most látom, hogy mennem kell, mert vár már rám a rabbi!
  •       Nyugton maradsz, leülsz szépen, s befogod a szádat!
  •       Attól félek jön az anyám, s fülön fogva rángat.
Játsszunk hát! Fogadjunk! Itt marad a banda!
Játsszunk hát! Fogadjunk! Fel hát a kalandra!

Mibe, hogy sikerül? Mibe, hogy elérem.?
Mibe hogy letudom? Mibe, hogy lemérem?
Mibe hogy van jobb? Mibe, hogy van más?
Mibe hogy körtés? Mibe hogy almás?

Mondd mibe? Add ide!
Mutasd mi a tét?
Mondd mibe? Ülj ide!
Add a magadét!

Öreg- Köszönöm, hogy megtisztelik ezt a szerény házat.
És, hogy ha már itt maradtak, jön a magyarázat.
Történetem réges-régi, de én úgy emlékszem,
Mintha tegnap történt volna, ide belevéstem.
Elmondom hát most önöknek, milyen idők voltak,
Mikor útra kellett kelni Phileas Fogg-nak!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://8x80.blog.hu/api/trackback/id/tr12190954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PapauZ 2007.10.09. 10:48:36

Először is szeretnék gratulálni a kezdeményezéshez! Nagyon ötletes!

Illetve lenne egy javaslatom is:
Remélem, hogy úriember s a fogadást állja!
Nem látszik túl előnyösnek, ha nyitva van a szája.
Amíg pedig meggondolja, a vendégeim lesznek,
Ön és a kis pajtásai, kik a sövény mögül lesnek.

Ebben a vesszakban olyan érzésem van, mintha az utoló két sora bele lenne erőszakolva. Ahogy többször, többféleképpen megpróbáltam elképzelni, hogyan hangozna, sehogy nem volt összhangban a többivel. Nem vagyok egy versíró típus :), így "jobbat" javasolni nem tudok, de számomra ez elsőre kicsit beleerőltetettnek tűnik...

pucca 2007.10.09. 11:53:13

Egy szótaggal hosszabb az utolsó sora, azért tűnik soknak. De mivel ez nem vers, zenével talán nem fog soknak tűnni. :)

Zsizsi 2007.10.09. 23:46:39

Egyetértek az előttem szólóval, één ugy javítanán ki pl,h Amig pedig meggondolja,kerüljenek beljebb,
Ön és a kis cimborái,kik amott fülelnek.

8x80 2007.10.10. 10:03:22

Köszönöm! A változatot, már be is szúrtam!
süti beállítások módosítása