Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

HTML

80 nap alatt a föld körül

Az első és eredeti webmusical

Címkék

Nyolcvan nap alatt a Föld körül 1/11

2007.12.01. 13:03 8x80

Első felvonás, tizenegyedik jelenet
/Kalkutta, bíróság/


Törvényszolga - Álljanak fel, a bíró úr, a terembe lépett!

Bíró -   Első számú tárgyalás jön, máris csendet kérek!
   Felhívom a figyelmüket... álljunk meg egy szóra!
   Hogy kerül a fejemre egy írnoki paróka?
  
Írnok -  Azt hiszem, hogy elcseréltük, öltözködés közben.
   Kér egy lepényt? Egészen friss, ma reggel sütöttem!

Bíró -  Ó, köszönöm! Elfogadom, mert ma még nem ettem.
   Hány ügyünk lesz?

Írnok -   Azt hiszem, még várnak negyvenketten. 


Bíró -  A bíróság visszavonul!

Írnok -  De, még csak most jöttünk!

Bíró -   Úgy érzem, hogy rettenetes nap áll még előttünk.
   Első számú tárgyalás jön! Phileas Fogg itt van?

Fogg -  Itt bíró úr!

Bíró -   A szemüvegemet, hova raktam?
   Passepartout? Fogg úr, szolgája?

Passepartout - Jelen vagyok én is.

Bíró -   Nem kellene lepihenni, egy kicsikét még is?

Fogg -  Megtudhatnánk, hogy mi a vád?

Bíró -   Hova siet kérem?

Fogg -  Délben indul egy gőzhajó, azt kéne elérnem.

Bíró -   Akkor ne húzzuk az időt!
   /Az írnokhoz/
   Nem hozott gyümölcsöt?
   Tegnap egy borzasztó szósztól kaptam epegörcsöt.
   
Írnok -  Uram! A két vádlott itt van. Jöhetnek a vádlók?

Bíró -   Ez a lepény, három másik esetünkre átlóg.

Írnok -  Jöjjenek a panasztevők! Eresszék be őket!

Bíró -   Gyakrabban is hozhatnának ilyen csinos nőket!

Három hindu pap lép a terembe

Passepartout - Ők azok a gaz bitangok! Mégis utolértek!

Bíró -   Remélem, hogy nem lesz itt csörömpölés, vagy ének!

Írnok -  Önök szentséget sértettek! Értették a vádat?

Fogg -  Igen, Uram, megértettük.

Passepartout - Ez mégis gyalázat!
   Ők akartak megégetni egy ártatlan hölgyet,
   Még is, mi vagyunk vádlottak? Ez micsoda ötlet?

Bíró -   Megégetni? Mit mond?

Passepartout - A Pilaji pagodában!

Bíró -   Milyen hülye vádlottakat hoznak mostanában?
   Kit akartak megégetni, Bombay közepében?

Passepartout - Bombayben? Én ezt az egészet nem értem!

Írnok -  Malabar Hill pagodában történt a gyalázat.
   Szentségtörés amire nem lehet magyarázat.
   
Bíró -  Tehát, önök beismerik, hogy Bombayben jártak,
   És, hogy ebben a cipőben szentelt földre hágtak?

Passepartout - Az én cipőm!

Fogg -  Szóval ezért vagyunk beidézve!

Bíró -   Elég volt a fecsegésből, ne beszéljen félre!

Fogg -  Beismerjük, bíró úr, a hibát elkövettük!

Passepartout - Csak én voltam! Azt a cipőt, nem ketten viseltük!

Fogg -  Ellenkezni fölösleges, így hamarabb végzünk.
   És marad még esélyünk a hajót is elérnünk.

Bíró -   Beismerik, vagy tagadják? Eldöntötték végre?
   Fáj a hátam, átülök egy kényelmesebb székre.
   Amikor még írnok voltam...

Fogg -  Elismerjük, kérem!

Bíró -   A többi ügy is ilyen rövid lesz azt remélem!

Írnok -  Álljanak fel a bíróság ítéletet hirdet!

Bíró -   Szívesebben ennék lepényt ami engem illet.

Írnok -  Szentségsértés bűntettében bűnösnek találtuk,
   Mr. Foggot és inasát, bizonyos Passepartout-t.
   Nevezettek beismerték azt, hogy...

Bíró -   A lényegre!

Passepartout - Azt kívánom bárcsak lenne ő az én helyembe'.

Írnok -  Két hét börtön az inasnak, s háromszáz font bírság!
   S tettestársként, félennyire büntetjük a gazdát!

Fogg -  Óvadékot fizetek!

Bíró -   Azt, engedi a törvény.
   Múlt héten is fizetett, egy kendergyáros örmény.
   Legyen fejenként ezer font! Remélem méltányos!

Passepartout - A mi pénzünkből vacsorál ma az egész város.

Fogg -  Fizetünk és nyugtát kérünk!

Passepartout - Uram, én sajnálom!

Fogg -  Bekalkulált veszteség! Ne sajnálja barátom!

Fix -   Ez, hogy lehet? Megússza?

Passepartout - A cipőm, adja vissza!

Bíró -   Következő vádlott Smith úr és neje Clarissa!

Fix -   Elsétál az orrom elől? Nem ez lehetetlen!
   
Fogg -  Mrs. Auda, ön remeg!

Auda -  Féltem és féltettem.

Fogg -  Semmi oka félelemre.

Fix -   Mehetek utána!

Fogg -  Nyugodjon meg, semmiképpen nem hagyom magára!

Auda -  Attól féltem baja esik!

Passepartout - Drága cipővásár!
Fix -   Valahol egy hűvös cella, tudom, csak is rá vár!

Passepartout - Uram! A hajónk Hongkongba, indul nemsokára.

Fix -  Bolondot csinált belőlem, de lesz ennek ára!

Passepartout - Uram! Jegyet kell még vennünk!

Fogg -  Induljunk mindhárman!

Fix -  Egy percet sem maradhatok, tovább Kalkuttában!
   
Fogg -  Nem hagyom, hogy hátráltasson minket az ilyesmi.
   
Fix -  Közelébe férkőzök a titkait kilesni.
   Megtudom, hogy ki ez a nő és, hogy hova készül?
   Tudni fogom mikor eszik, alszik s mitől szédül!
   Tudnom kell, hogy nevetett-e gyermekkora óta?
   Mindent tudni akarok, mit tudni lehet róla!
   

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://8x80.blog.hu/api/trackback/id/tr50248768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.12.01. 17:55:26

Mr. Foggot és inasát, bizonyos Passepartout-T (!)
Tárgyrag.
A többi mehet a nyomdába!

8x80 2007.12.01. 23:20:34

Köszi! Magam sem értem, hogy egy ilyen alapvető bakit, hogyan ejthettem!

PapauZ 2007.12.02. 00:01:22

Egyet kell értenem. :P :D
Tökéletesen rendben van a dolog! :D :D :D ;)
süti beállítások módosítása