Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

HTML

80 nap alatt a föld körül

Az első és eredeti webmusical

Címkék

Nyolcvan nap alatt a Föld körül 1/7 folyt.

2007.11.07. 23:10 8x80

Fogg ás Passepartout a tömeget nézik.

Passepartout

Nézze uram, ez gyönyörű!

Fogg   

Nekem kissé lármás.

Passepartout   

Biztosan sok itt az utas.

Fogg   

Meg az útonállás.

Passepartout   

Nem láttam még soha sehol, ilyen forgatagot!

Fogg   

Én is csak mikor Sir Edmund, egyszer tüzet rakott!

Passepartout   

Kandallóban?

Fogg   

Nem. Szmokingban. A kártyaszobában.
Az inasát gyújtotta meg, lányos zavarában.

Passeparout   

Nem tudtam, hogy ennyiféle ember él Bombayben!

Fogg
   
Lehet, hogy nem áradozna, ha látná holdfényben.
Most elmehet, nézzen körül, s vegyen utánpótlást,
Kerülje a teheneket, és a tenyérjóslást.
Csak olyasmit egyen, ami láthatóan tiszta!
Szörnyen veszélyes a vérhas, és a bélgiliszta.
Pontosan egy óra múlva, útra készen várom
Két sarokra innen, kint a vasútállomáson.
Remélem, hogy nem késik el, s magánál lesz minden,
Mert a szivarom már fogytán s nincs több tiszta ingem.
Én az útleveleinkbe, rakatok pecsétet   
Adjon egy kis életjelet, ha úgy érzi megértett!

Passepartout
   
Hogyan? Igen! Természetes! Csak fel vagyok dúlva!
Ott leszek az állomáson. Pont egy óra múlva!

Fogg távozik, a tömegből Fix lép elő.

 

Fix

Megbocsásson uram, nemde Passepartout-nak hívják?
Megmutatom, ha kívánja a hercegnő sírját.
Sok szép kastély, híres templom látható Bombayben.
- Egyszer itt egy híres tolvajt éppen tetten értem. -
Láttam önt a fedélzeten az elmúlt napokban,
Ismerősnek tűnt már ott is, de sokat nyafogtam.
Gondolom a gazdája is nézelődni indult!

Passepartout

Szerintem meg ebédelni, hiszen dél már elmúlt.

Fix

Úgy érti, hogy nem érdekli Bombay tarkasága?

Passepartout

Nem érdekli semmi más, csupán az utazása.

Fix

Azt gondoltam megtekint, egy jó pár műemléket.

Passepartout

Megtekintem én helyette, s mindent elmesélek.

Fix

Tehát ön a gazdájával járja a világot?
Itt a sarkon lehet kapni ébenfa zsiráfot.
Úgy tudom, hogy Mister Fogg-al Londonból indultak.
Most van itt a helyi farsang azért is, vidulnak.
Kérem, hogy ha szabad tudnom, hová is utaznak?

Passepartout

Földkörüli úton vagyunk. Neki megy a falnak!

Fix

Hoppá! Igen. Nem figyeltem. Szóval önök ketten…

Passepartout

Vigyázzon egy kerékpáros!

Fix

Én is észrevettem.
Szóval önök…

Passepartout

Megbocsásson, nagyon kell sietnem!
Kalkuttába vonatozunk, s még semmit se vettem.

Fix

Kalkuttába? Ez érdekes. Hogy ha meg nem sértem,
Megmutatom, mit hol talál, s egy kicsit elkísérem.
Földkörüli úton tehát. Még is milyen okból?

Passepartout

Nem rossz néha távol lenni a rokonainktól!


Fogg   

Főúr!

Pincér  

Kérem!?

Fogg   

Úgy emlékszem, hogy nyulat rendeltem.

Pincér  

Indiai pácolt nyúlcomb, szőlőlevelekben.

Fogg   

És ez a nyúl, még amíg élt, nem nyávogott néha?

Pincér  

Uram, a nyúl, hogy nyávogna? Ez valami tréfa?

Fogg   

Tudta, hogy a macskák régen, itt is szentek voltak? Jó volt akkor!

Pincér  

A macskáknak?

Fogg   

Nem. Az utazóknak!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://8x80.blog.hu/api/trackback/id/tr2221889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PapauZ 2007.11.08. 09:56:50

Nekem nagyon tetszik! A macskás rész zseniális! :)

Áfonya 2007.11.08. 20:48:59

:-))) Tényleg nagyon jó a vége!
Annyi kritikám lenne csupán, hogy Fogg-gal, kimaradt a g. Amúgy megvéve :-)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.11.09. 17:12:50

A vége jó! Áldott legyen érte Verne úr neve!

8x80 2007.11.10. 09:23:04

Adjunk vadász2 májának annyit, hogy a poén valóban Vernétől van, én csipán rímbe szedtem!
Mellesleg jó lenne, ha most már nem csak a szövegekhez írnátok kommenteket, hanem jönnének azötletek a projekt egészével kapcsolatban! Kérek mindenkit ezúton is, hogy népszerűsítse az oldalt és a pályázatot!

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.11.10. 14:37:54

Nos rendben, az egész jó, csak mivel az előttem szólók a végét emelték ki ezért írtam ezt... ;-)
Mivel eddig főként szövegrészek lettek feltéve, így ahhoz lehetett hozzászólni...
süti beállítások módosítása